zaterdag 22 september 2007

Reactie van May












Foto May Van Gool



Ik weet niet veel van autisme af, heb er alleen contact mee gehad toen ik in 'Berkenbeek' zwemles gaf aan autistische kinderen ...

Ik weet alleen dat ze heel slim zijn, heel goed onthouden wat je zegt, ze heel gevoelig zijn, heel entousiast, én heel lief.
Dit alles ervaarde ik als lesgeefster. Wanneer het met iemand écht klikt vergeet die je nooit meer, zijn of haar vriendschap is enorm ...

Zo was er een jongen, die zich niet ging omkleden vooralleer hij een knuffel had gekregen ...
en waar ik hem ook tegenkwam, of kom, hij komt steeds af, met een hele lieve lach en stralende ogen, al roepend: "hé hoe is 't ? alles goed ?"...
Ik ken hem reeds van z'n vier, vijf jaar, merkte toen iets aan hem... was niet zoals de anderen, maar heel speciaal, na zo'n tweetal jaren kwam de moeder me vertellen dat ze eindelijk bevestigd hadden dat hij autistisch was ... een opluchting, en dan... ?!!
Ja, wat dan... ik weet het niet Margo, maar ik vind jou fantastisch, en vincent ook ...
Hoe jullie zoveel aan elkaar kunnen vertellen, zo heel gewoon voelen ... weten wat je in de kuip hebt, zeggen ze wel eens ...

Eigelijk ben je rijk om zoiets te ervaren, en tegelijk heel eenzaam, enorm eenzaam denk ik, want je voelt alles zo hevig aan ... tegoed aan ... da's best heel vermoeiend ... mensen om je heen, en toch alleen...

Ik wens jullie daarom ook enorm veel sterkte, en Margo en Vincent, jullie zijn uniek, enig, net als alle anderen ... er zijn er geen twee dezelfde... maar ben enorm blij dat jullie elkaar hebben, jullie gezin, jullie familie...

Margo, als je eens wat kwijt wil, of gewoon een taske koffie, of gewoon samen luisteren naar of om een mailke verlegen zit, ... geef maar een seintje, altijd welkom !

May

Geen opmerkingen: