woensdag 26 september 2007

Het verkeerde Spoor ?





Zit Vincent op het verkeerde Spoor ?

Je zou haast denken van wel …
Hij voelt zich niet goed daar.
Hem daar zo zien wegkwijnen gaat door merg en been.
Er moet toch een andere manier zijn om hem te helpen ?

Al wat we horen en zien zijn regeltjes die nageleefd moeten worden.
Ik zou er zelf ook gek van worden.
Regels zijn goed zolang ze maar tot iets leiden.
Maar ik heb het gevoel dat dit tot niets leidt, enkel lijdt !
Waar zijn we dan mee bezig ? ? ?

Mensen met autisme zijn MENSEN … horen jullie dat ?
Hé hallo ?
Scheer ze dus a.u.b. niet allemaal over dezelfde kam ?
Waarom krijg ik dan het gevoel dat dit op ‘Het Spoor’ wel gebeurd ?
Zolang iedereen maar in de pas loopt is het goed.
Verzet tonen mag niet …
Praten mag maar binnen de normen.
Dit is een mens !
Dit is mijn kind … en ik zal ervoor zorgen dat hij geholpen wordt op een manier die bij hem past.

Ik heb gezegd !

Margo

Geen opmerkingen: