woensdag 31 oktober 2007

Cogito ergo sum !

(Ik denk dus ik besta !)






















Je houdt het niet voor mogelijk en toch is het waar.
Vincent, die al sinds april niet meer naar school gaat, geeft nu bijles in Wiskunde en Latijn !!!
Begrijpe wie begrijpen kan ?
Naar school gaan lukt niet !
Zelfstudie is heel moeilijk.
Maar de leerstof die hij ooit heeft opgenomen vergeet hij niet meer.

Het is nu herfstvakantie.
En elke dag van 10 tot 11 helpt hij een meisje met exact dezelfde problematiek als hijzelf.
Voor Vincent is het allemaal zo herkenbaar.
Hij probeer haar met raad en daad bij te staan.

Hij zegt haar hoe ze het op school moet aanpakken.
Wat ze kan doen als er weer eens misverstanden ontstaan tussen haar en de leerkrachten.

“Mams”, zei hij, “ze houdt het niet vol.
Ze zal het niet volhouden.
Ze vindt haar weg niet in die chaos.”

Ik ben er echt van aangedaan ... dit is mijn zoon ... en ik ben trots op hem !

Margo




Geen opmerkingen: